Tips

Ät inte massa svamp till middag, å sen jätte många kokostoppar till efterrätt!
 
Kände inatt hur tarmen höll på å jobba osv..
Sen har den hållt på hela dagen å de har spänt o gjort konstigt ont i magen.
Inte konstigt med tanke på att det kommer ut stenhårda kokosbollar med svamp i!
Ser precis likadan ut som innan jag åt den, bara att det är lite svamp iblandat.
Sen kommer vätskan för sig.
 
Så hela dagen har jag mått illa till & från också...bläk
 
Men nu vet ja ju de :P
 

-upd-
 
Just bytt påse,
Shit, stomiplutten har svällt upp till 3dubbla storleken!
Jätte svälld, aldrig vare me om de förut!
 
Va tvungen å klippa upp hålet större på plattan för
att få på den...Hmm måste ju va för att den kämpat hela dan.
 
//Johnna

Kommentarer
Postat av: malin

haha minns när jag åt kantareller första gången efter operationen och såg hur dom kom ut hela. Jag skrattade så jag grät.

När det kommer till din stomi, är den prolapsad, alltså så att det ser ut som att tarmen liksom åkt ut ur sig själv, lägg dig då på rygg och försök trycka tillbaka den med hela handen. men den kanske bara e svullen, då är mina tips inte till din hjälp haha.

hare bra

Svar: Tack för tipset :)Men den gick ner sen, så den var nog bara jättesvullen.
Hoppas de går bra för dig i Chamonix nu åxå :)
En kloss med stomi

2013-01-10 @ 17:24:41
URL: http://skrattaridag.blogg.se
Postat av: Anonym


Åh, var glad för att du kom tillbaka så fort. Det är vell så det ska va antar ja. jag var väldigt väldigt sjuk när jag blev opererad, jag blev akutopererad och fick 4 dagar på mig innan jag låg under kniven och visste ingenting. sen blev det komplikationer på komplikationer, en till Op, hade sjukt hög kortisonkur under sommaren och precis innan op, så det var den som ställde till det. jag fick iaf ligga på sjukhuset 3 veckor, sen tog det lång tid för mig att komma tillbaka, därefter kom ångest, panikångest ect, och det är sånt jag håller på att bearbeta nu. Min operation fysiskt gick bra, min stomi funkar jättebra och nu har jag inge ont. Men psyksikt blev det ett trauma för mig, det var massa som hände på sjukhuset som inte skulle ha hänt. och eftersom det blev två operationer och att min kortsionkur trappades ur blev det förlängd läkning. Det är svårt att göra en lång historia kort, min historia blev inte så lyckad till att börja med om jag ska säga så. har sju år i bagaget med en hemsk sjukdomshistoria, det enda jag ångrar idag är att jag inte gjorde det tidigare och att jag fick en planerad operation. Var din planerad?

Idag funkar min lilla stomi jättebra, och jag är glad att den rackarna räddade livet på mig :)

Utomlandsresan gick jättebra, inga problem alls som du sa. Det hände nått konstigt med stomin i början, det sved och gjorde ont när avföringen kom. Inte en aning varför? kanske nått ja ätit. det släppte sen iaf, och min veckor i thailand gick jättebra. Det är ju bara huvudet som styr ;)

har du pratat nått om nerläggning av stomin eller ska du ha den kvar? :)

kram!

2013-01-14 @ 11:38:05
URL: http://idanolsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0