LÄCKAGE!

Just de, tror inte att jag har berättat att jag fick läckage i Ghana en dag.
 
Det var/är juh grymt varmt i Ghana + att det är sjukt fuktigt.
Så man svettas i stort sätt hela tiden mer eller mindre, oavsett om man rör
sig eller inte. Hörde nån dag att det var runt 42grader i skuggan. Pjuh
Iaf så svettas man, torkar, svettas osv hela dan.
Så en dag när vi kom hem till våran värdfamilj så ser jag att jag har en
liten fläck på tröjan..Tänker först bara att de e nå smuts.
Men sen klickade de! Damit, de e juh bajs förtusan!
 
Som tur va så var vi juh hemma i huset, där de faktiskt fanns toa.
För från barnhemmet så var det 20min trotro, sen 30minuters promenad tills vi kom hem.
Så grymt nöjd ändå att de hände på rätt ställe :)
För de finns inga toaletter nånstanns som man får låna, knappt på resturangerna
& främst inte på stränderna.
 
 
Typ som på samma sätt som att man går upp å ner ur typ havet
en hel dag, blött, torrt, blött osv. Inte konstigt de blir läckage.
 
//Johnna

Kommentarer
Postat av: Elsa

Hej!
Jag kikar in här då och då och läser. Jag är också stomiopererad sedan ett par år tillbaka. I förra veckan var jag hos min stomiterapeut pga hudproblem och blev då tillfrågad om bloggar som skrivs av unga stomiopererade. Jag har lovat sammanställa en liten lista med adresser som de kan ge unga människor som står inför en operation. Är det okej att jag lämnar din bloggadress? Mvh Elsa

Svar: Hej HejAbsolut, det går bra det. :)
En kloss med stomi

2013-04-23 @ 18:02:59
URL: http://elsavictoria.blogspot.com
Postat av: Hasseman

Hej.
Jag brukar oftast märka när jag har ett läckage innan det har blivit ett "riktigt läckage". Det är så att det brukar klia något fruktansvärt när det kommer avföring mellan huden o plattan. Gör det inte det för dig?

Svar: Nån gång har jag kännt att det kliat. Men som nu sist när det hände så kliade det pyttelite på morgonen å när ja kika då så såg ju allt bra ut. Men sen blev de läckage iaf...så tydligen ere lite olikt från gång till gång på mig. Tur att det inte händer så ofta dock :)
En kloss med stomi

2013-04-25 @ 01:53:04
URL: http://blogg.hasseman.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0