Recept

Skulle packa ihop lite stomigrejer till islandsresan nästa vecka.
 
Insåg att jag inte hade skitmycke saker hemma så imorse ringde jag
stomisköterskan och undrade vem ja skulle ringa om ja behövde förnya
recept på det. Å de va visst hon, så då ringde ja ganska rätt :)
 
Så då kan ja hämta ut lite mer påsar osv nästa vecka.
Alltid bra å ha för mycket istället för för lite.
 
Undra hur påsen sitter i riktigt varmt vatten?
Typ varma källor... sitter de lika bra som när jag
duschar så ere ju inga problem.
 
hmmm
 
//Johnna

Kommentarer
Postat av: Marie Bergman

Åhh jag vill också bada i varma källor! :)

Svar: Aa de kommer bli mys hoppas jag :)
En kloss med stomi

2012-09-13 @ 22:39:00
URL: http://livetiluxemburg.se/
Postat av: hasseman

Jag har badat i varma bubbelbad och badat bastu. Coloplast Sensura plattans klister blir väldigt mjukt och flyter ut lite. Sen blir det hårt när det blir "svalare" och kan skava mot huden.
Sensura Xpro däremot har jag inte märkt speciellt mycket utav. Men det jag vet är att klistret i allmänhet blir mjukare och plattan lossar mycket lättare.
Ett tips bara. Byt inte plattan direkt efter varmt bad eller bastu. Det blir väldigt mycket rester från klistret kvar på huden då. Det tar en liten stund att få bort allt. Vänta tills det har svalnat till "normal" temperatur och byt sen.
Inspektera gärna lite oftare och var mer uppmerksam om det skulle börja klia under plattan.
Jag får klåda när plattan släpper och avföring kommer mellan hud o platta.

Svar: Okej, tack så jätte mycket :)!Då ska jag hålla lite extra koll!
En kloss med stomi

2012-09-15 @ 02:57:06
URL: http://blogg.hasseman.nu
Postat av: Anonym

Men visst är killen söt!!

Gud vad härligt att höra, det är skönt att höra att det går bra för andra och veta att det kommer en dag för mig med ;) tyvärr var det kortisonet som ställde till allt för mig. Åt mängder innan. Spray och våtservetter fixade jag till mig direkt på sjukhuset, dom är bra! såg du ska till Irland, vad härligt. Det är också en sån grej som jag längtar efter, att kunna resa. Just nu känns det lite omöjligt bara ;) men det kommer som sagt!

Svar: Okej vilken tur :), själv fick jag slita av plattan första månaderna för att ingen berättade om de :P! Jag har varit utomlands en gång efter operationen, i grekland, så nu åker jag till Island, i dec till London & till Ghana i jan :D, så jag hoppas det fortsätter gå bra med min stomi och att det kommer gå lika bra för dig.
En kloss med stomi

2012-09-15 @ 14:54:54
URL: http://idanolsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0