Mat

 
När man hade opererat sig fick man höra vissa saker som
var mer och mindre bra att äta.
 
Det jag undviker mest är typ kolsyra, för min påse blir
typ ballong skit fort när jag dricker det.
Sen har jag äte typ 3 popcorn sen operationen
för jag läste att det var typ det värsta?!
 
Sen tuggar jag inte tuggummi för då sväljer man
också luft. Och rabarber har jag typ inte äte då
de e så himla trådigt.
 
Men sen stog de tex att man kunde undvika lök
men de äter jag massa av som vanligt.
Märker inget konstig av de.
Äter även lite majs men tuggar mer noggrant.
 
De mesta funkar nog bara man vill :)
 
Är det något ni undviker??
 
 
//Johnna

Kommentarer
Postat av: hasseman

Det finns lite som jag avstår helt.
Sparris, bambuskott, popcorn, ärtor, majs. Det är värst för min del.
Men jag kan äta lite nötter om jag tuggar mer än väl!

Svar: Intressant att höra vad andra kan och inte kan äta :)
En kloss med stomi

2012-10-29 @ 19:13:03
URL: http://blogg.hasseman.nu
Postat av: malin

jag käkar faktiskt allt. har aldrig haft nåra problem vad jag vet. Kan inte heller riktigt koppla uppblåst påse med viss mat... Eller så är jag bara sjukt dålig på att dra paraleller.. Nåväl. Vet ju att trådig mat e dålig för en, så käkar väl inte heller femton kantarellmackor trots att det är gott.. försöker alltid tugga ordentligt och DRICKA VATTEN! det tror jag e viktigast. annars fastnar väl vad som helst haha.

Svar: De ja märker e juh främst kolsyraat,då går de skitfort så blire airbag :PHänder inte det dej alls?
En kloss med stomi

2012-11-05 @ 20:52:09
URL: http://skrattaridag.blogg.se
Postat av: Andreas

Mycket (nästan allt faktiskt) av det som jag fick förordnat för mig när jag gjorde min operation för länge sen stämmer inte alls för mig. Det enda som jag har svårt för är (stora mängder) vitlök, majs i olika sorter samt blomkål. Däremot har jag märkt att vissa kombinationer av ingredienser blir det jättedumt av, t.ex. chili och glasnudlar (!) fungerar inte alls för mig.

2012-11-15 @ 12:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0