Försäkringsbolage..

Alltså jag ringde dom idag för att jag fått hem
papper för att det nu var 3 år sedan jag anmälde
min ulcerös colit.


Så jag ringde och berättade att jag nu fått stomi.

Okej, men då kunde dom inte göra något förrän
i februari nästa år då det gått ett år från operation.
Då kunde dom kolla hur ärret såg ut så kanske jag
kunde få nå pengar för de...
Men ifall jag skulle operera bort stomin i framtiden
så skulle jag vänta tills då och visa hur ärret ser
ut då efter "sista operationen"

What!?

De va tydligen allt....
Jag frågade hur det var me typ sveda & värk?!
Ne, de fick man inget för, utan det var bestående men
när allt var typ klart.

Är inte påse ett bestående men??


Nån som vet nåt?

//Johnna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man kan få ut för "sveda och värk" om du tex hindras i ditt liv av stomin, ex att du inte kan bada i gemensam pool längre pga att du skäms, inte vill gå ut bland folk som vanligt.. Jag vet många som fått ersättning pga såna saker som ärr.. Lycka till!

2012-05-15 @ 19:33:06
Postat av: Martina

Jag har fått ersättning från Trygghansa, medicinsk invaliditet. Jag har inte IBD, utan svår IBS och det som i slutändan ledde till stomi var en rektal prolaps och invagination som gjorde att jag ej kunde gå på toa alls till slut. För att de skulle bedöma att jag hade medicinsk invaliditet behövde de ha bekräftat från läkare och ta in journaler, där det framkom att min stomi är permanent och ej kommer att tas bort, och sedan vägde de samman mina diagnoser och stomin och bedömde hur många procents medicinsk invaliditet jag har.

2012-05-22 @ 08:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0