Frågor

Fått lite frågor:

Moa undrade hur länge jag behöver ha påsen.


Svar: Och egentligen vet jag inte...Läkaren sa att jag
skulle iaf ha kvar den tills jag fått de barn jag vill
ha (som jag nämnt i tidigare inlägg) Så om jag inte
skulle vilja ha några kanske jag redan skulle
kunna operera bort den nästa år och ha
bäckenreservoar ist bara ändtarmen ser bra ut.
Men det jobbiga då är att man tydligen måste
gå på toa mycke oftare än vanligt eftersom du fortf
inte har någon tjocktarm.
Så många väljer att behålla stomin.


Amanda undrade om jag inte har någe ont alls längre.

Svar: Nej :)...ingenting alls! Tokigt skönt


Marie undrade hur länge det tar när man äter innan
det hamnar i påsen.


Svar: jag skulle gissa på typ 8h kanske innan det
börjar komma. Igår kväll tex åt jag fruktsallad
och tidigt imorse så kunde jag se att det var
fruktsalladen jag tömde ur påsen.



Ifall ni undrar något så fråga bara :)

//Johnna

Kommentarer
Postat av: E

Är analen helt ihopsydd eller är den kvar en bit? Låter helt knäppt när jag ställer den men..

Tycker att du är helt underbar, älskar att läsa din blogg och hoppas verkligen folk med samma sjukdom som du får chans att läsa din fina fina blogg! You go girl!

2012-03-21 @ 20:33:42
Postat av: Sofie

Hej, jag lider också av ulcerös kolit, snart stomi. men so jag förstår har du också pojkvän - ja du kanske förstår vad jag menar.. personlig men jag är orolig hur kärlekslivet blir osv, sedan undrar jag hur då mådde efter op? DIGGAR DEJ !!

2012-03-24 @ 10:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0