Typiskt

Tyckte att de gått lite väl bra...

Fått rött kli, eksem typ runt stomin.
Som närmast där "tätningsringen" sitter
så ere lite rött å små prickigt.

Ska ringa stomimottagningen imorgon å höra
om dom har nå tips.
För de lär juh inte bli bättre, med tanke på att
jag har sånna klisterringar på hela tiden förutom
just när jag byter påse.

Upptäckte även att jag inte har någon känsel närmast
naveln, känns helskumt. Som när man vare hos
tandläkaren och fått bedövning...Hmm

Men nu...Go natt

//Johnna

Kommentarer
Postat av: Maggan

Känseln kommer förmodligen tillbaka men det kan ta tid.Får du eksem så kanske du ska prova att byta till ett annat bandage(annan typ av "häftmassa"), bäst att prata med stomisyrran. Ha det gott:)

2012-02-28 @ 00:27:42
Postat av: Malla

Hej vän:) När jag opererade halsen var jag utan känsel kring ärret toklänge. Har faktiskt inte 100 känsel tillbaka än. Väldigt bra beskrivning det där med tankläkarbedövning. Smack!

2012-02-28 @ 21:54:53
Postat av: Hannah

Jag vet att det finns en sorts tvättgrej för dom som är känsliga, det ser ut som en godisklubba :) En pinne med en tuss som är dränkt i en speciell rengöring...dock väldigt dyr. Men man kan ju använda den ibland bara när det behövs.

2012-02-29 @ 10:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0