StomiPåse

Ni kanske e intresserade av hur påsarna ser ut ...
och hur de sitter fast å så.

Här e en hög me påsar jag fick med mig hem förut för & kolla,
känna på osv. Just nu använder jag sånna som är till höger.
EndelsBandage som man kan tömma.
Senare är väl min tanke att jag vill använda den som ligger
längst upp i högen, den som är minst.




Pappersdukarna som ligger här är de man använder för att tvätta
,de är supermjuka för att inte skada stomin. Då man inte har någon
känsel i själva stomiplutten så måste man va försiktig. (Känns lite läskigt ibland)


På baksidan så är det en klisterplatta.
Materialet på plattan känns ungefär som skavsårsplåster.

Man får iaf klippa upp hål på baksidan så att det passar just sin
egen stomi.



Sen ere bara att tvätta/torka som vanligt när man går på toa.
Sen på med en liten Tätningsring, som jag lägger runtom stomin.

Sen smacka fast påsen på magen.

Klart


//Johnna

Kommentarer
Postat av: Moa

Hej. hur funkar det då du ska duscha? och sen till sommaren då man kanske vill bada, hur gör man då? :)

2012-02-23 @ 17:59:58
URL: http://Moabagling.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0