Medicin

När jag ändå skrev om kortison i förra inlägget så kan jag slänga
in ett inlägg om medicin åxå.


Under snart 3 år så har läkarna gett mig alla olika mediciner
dom kommit på, på alla olika sätt för att få min mage att må bättre.

På de flesta andra med samma sjukdom så får de skov,
sen får de medicin och sen är dom bra ett tag.
Jag har haft ett megalångt skov sen ja blev sjuk.

Men nu när jag testat allt flera gånger om (känns de som)
och det enda som funkade någorlunda var kortison så fanns
de inget annat att göra än att operera.

Här kommer en liten lista på medicin jag haft
(som ja kommer ihåg):

Asacol-tabletter
Asacol-supp
Omeprazol
prednisolon-tabletter
prednisolon-supp
asetarsol
imurel
colifoam
pentasa-tabletter
pentasa-rektallösning
Remicade
pred-klysma

säkert massa andra oxå som jag inte kommer ihåg just nu...

+ att jag fått massa biverkningar, som tex blåsor osv
som jag fått äte medicin emot åxå.


//Johnna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0