6 månader sen..

Idag ere 6 månader sen ja opererade mig..
Så därför pimpade jag påsen lite.
 
 
Inte för att precis fira att jag haft stomi så länge, utan för att
jag sluppe haft ont och sluppit springa på toan hela tiden.
 
För fira stomin e inget ja tänker göra...de hade ja helst sluppit.
Visst, de tar inte så lång tid att byta påse morgon & kväll
å man tömmer den juh när man ändå går och kissar.
Men eftersom rumpstumpen fortf e trasig så måste ja juh
ändå bajsa blod , så nån superwoman som slipper skita
helt e jag tyvärr inte än..
 
Sen ere lite skumt, jag tänker aldrig på att stomin e en del av mig.
Utan jag ser den mer som typ ..när man har mens å måste ha
tampong. Fast jag har stomi hela tiden...
Det känns alltså inte riktigt som det är jag !
 
Jaja :)
men allt funkar ju mest bra egentligen. Önskar bara jag kunde ligga å
dra mig på golvet över massa saker bara för att ja kan,
å bara dra händerna över magen igen utan att det e nåt ivägen.
 
//Johnna

Kommentarer
Postat av: Pricken

Halloj!
På tal om stumpar, själv tar jag sedan op ett stolpiller per dag och den håller sig lugn. Kanske 2-3 tömningar per vecka. Min "favorit" är Mesasal, Asacol ska ju vara samma men det tycker inte min kropp.
Kram

Svar: Aa ja ska ringa nu när min colifoam tar slut å be om nåt annat. Men jag hade mesasal förut när jag var frisk iaf å då hände det ingenting, men kan alltid hoppa de funkar bättre nu :)
En kloss med stomi

2012-08-17 @ 21:42:38
URL: http://i-am-pricken.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0