Frågor

Lite svar på frågor kommer här:

Sofie undrar
hur kärlekslivet blir osv, sedan hur jag mådde efter op?

Efter operationen så var jag lite trött seg i ca 3 dagar.
Hade även ryggmärgsbedövning & kateter då..
Och så länge man fick lite smärtstillande då första dagarna
så kändes det ganska OK faktistk.
Sen så var nog det allra jobbigaste efter operation att inte
kunna sova på mage...å att det gjorde ont i magen av att skratta osv.

Kärlekslivet är inge annorlunda. Min S tkr fortfarande att jag är
lika fin som vanligt. Mest jag som tycker att det är lite jobbigt att
aldrig få känna mig helt naken (påsen e alltid där) & snygg.
Så vill mest ha på mig linne jämt, både för att slippa se påsen hela
tiden och för att den ska ligga tight mot kroppen.


E undrar ifall min anal är helt igensydd eller ifall det är en liten bit kvar?


Jag har ca 10 cm ändtarm kvar, sen är det igensytt.
Det är den lilla biten som fortf inte är helt frisk och som jag
får ta lokalbehandling för.

//Johnna

Kommentarer
Postat av: liza

Jag tycker att det är jättekul att läsa din blogg för jag känner igen mig sååå mycket! Är 17 år och har haft min stomi i lite mer än 4 månader.

Fortsätt som du gör för det är nog fler än jag som uppskattar det du skriver! :D

2012-04-02 @ 20:52:44
URL: http://bulliza.blogg.se/
Postat av: malin

sjukt bra blogg. gillar att du har en sån schysst inställning! och jag håller med dig, trots att man tror att killen ska bry sig så gör dom ju faktiskt inte det. det e värt att låta andra veta!

2012-04-12 @ 19:25:02
URL: http://skrattaridag.blogg.se/
Postat av: E.

Hur började din sjukdom? Vad kände du som gjorde att du tog kontakt med sjukan?

2012-05-06 @ 12:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0