Hemma

Hemma från London. Berättar om de nån gång senare då jag har några kort att bju på :)
 
Annars så tror jag att vi har den giftigaste skogen på Flata.
Det är seriöst Trolldruvor överallt just nu.
 
 
 
 
 
Perfekt mot dumma inkräktare....dom kanske tkr de ser gott ut & äter upp dom!
Absolut med tanke på att de även växer i min svartvinbärsbuske.
 
"Trolldruva är mycket giftig, isynnerhet som färsk. Ett bär räcker till för att ta livet av en höna. Förtäring av roten orsakar även förgiftning. Bären orsakar rodnad vid hudkontakt, smaken är besk, brännande känsla och blåsor i munnen och i svalget, ökad salivavsöndring, illamående, magknip och diarré. Senare svindel och andtäppa. Intagning av större doser medför döden till följd av stopp i blodcirkulationen och andningsförlamning"
 
//kloss

Kommentarer
Postat av: Hannah

Wow! Aldrig sett en sån i hela mitt liv! Om jag var barn skulle jag definitivt äta den, ser ju skitgod ut 😳

Svar: aa ja vet, ja plockade dom hela tiden innan ja visste att dom va giftiga. Var så himla roligt att dra av dom från stjälken ju :P "Trolldruva är mycket giftig, isynnerhet som färsk. Ett bär räcker till för att ta livet av en höna. Förtäring av roten orsakar även förgiftning. Bären orsakar rodnad vid hudkontakt, smaken är besk, brännande känsla och blåsor i munnen och i svalget, ökad salivavsöndring, illamående, magknip och diarré. Senare svindel och andtäppa. Intagning av större doser medför döden till följd av stopp i blodcirkulationen och andningsförlamning"
kloss

2013-09-05 @ 07:41:28
URL: http://elisochvega.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0