Sjukling, Japps

Här kommer den långa versionen, den korta får ni om ni ber om den :P

I söndagsnatt insåg jag att jag var TVUNGEN att åka in på akuten!
Min vänstra överkropp gjorde ont oavsett om jag bara andades, gick omkring eller stod still! Hade haft det där onda sen i fredas, men jag tror alltid att de ska gå över & att det är fjaskigt att åka på sjukan om man inte känner sig döendes! Ca Kl 03.00 klev jag upp, gick omkring, försökte sitta still men allt gjorde visst ont..sen började jag spy också, Ringde på sjukvårdsupplysningen som frågade om dom skulle skicka en ambulans! Nepps jag väckte pappa tillslut (nederlag) och sa att Okej jag måste på akuten.

När jag kom in så kollade dom alla värden å sånt! Hade 39,5 feber, tokhög puls, å låga blodvärden + att nåt värde bara toksjönk på nån minut! Sjuksnubben sa att jag var RIKTIGT SJUK och borde ha riktigt ont, sen gick de fort! Kom en läkare och en till sjuksyrra, dom satt in slangar i båda armarna, fick tex dropp, antibiotika, kortison, morfin & syrgas!



Jaja sen massa annat..röntgade magen eftersom dom trodde att det var en bit av nån tarm som skulle opereras bort. Men icke sa nicke, röntgade lungorna och Tadaa, jag hade fått en AKUT LUNGINFLAMMATION! Vilket tydligen bara äldre folk brukade få...därför dom inte rikitgt förstod vad som var felet.
Fick iaf ligga kvar tills idag på en akutbår, vilket var mindre skönt! vaknade mitt i natten Helt genomblöt, så blöt av svett att håret hade lockat sig (Och jag som har platt hår jämt annars)


sneekpeek på mitt svettlockiga hår!

Sen fortsatte dom å gett mig massa medicin i slangarna och så, både igår & idag!
Träffat tokmånga olika läkare eftersom ingen visste vad felet var och flera började samtalet med - Jag hörde att du var Rikigt dålig när du kom in!
So I guess...kanske ska jag sluta va så tjurig & macho nån dag, för mitt eget bästa.
Idag fick jag iaf åka hem och mår bra och fick med mig nå penicilin oxå!
Hoppas att min kropp slutar jävlas & låter mig vara frisk!


Annars så hatar jag sjukhus, älskar mina vänner & min familj
//kloss


Kommentarer
Postat av: Minna

Herregud! Hoppas du kryar på dig fort. Du får ju inte va en sjukis heller. :( Kram! PS. Gillar dina svettlockar. ;P

2009-11-24 @ 23:34:11
Postat av: Lilian

Men, stumpan! :oO Hoppas att du kryar på dig riktigt fort!:o) Och du, det är nog en jättebra idé att lyssna på kroppen istället för att ignorera...man kan bli så extremt dålig då...:o( Bamsekramar till dig! Önskar att jag var miljonär så jag kunde skicka mitt kusinbarn på en utlandssemester till Bahamas där du kunde få vila upp dig, men du kan tyvärr bara få den i tanken... Kraaaaaam!

2009-11-25 @ 09:22:40
URL: http://lilianolofsson. blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0