Ordet utlänning

Rubrik Källa Kategori
Kairo. Utlänning knivskars i Kairo NK Norrbotten
Peking. Tibet uppges stängas för utlänningar NK Norrbotten
Kairo. Utlänningar döda i explosion i Kairo NK Norrbotten
Han är elitseriens bästa utlänning Expressen Sport
Politiker vill ändra nya utlänningslagen DN Nyheter
Allt fler gårdar säljs till utlänningar ÖP Jämtland
Rezai åtalas för att ha brutit mot utlänningslagen SR Kronoberg
Utlänningar i Mexikos landslag får känslorna att svall... Aftonbladet Sport
Utlänningar dumpar Swedbank E24 EKonomi
Han är allsvenskans bästa utlänning Expressen Sport
Gaza. Isräl låter utlänningar lämna Gaza NK Norrbotten
Isräl låter utlänningar lämna Gaza DN Nyheter
Många utlänningar lever gömda SR Kalmar
Ferguson: "Begränsa antalet utlänningar" Sportal Fotboll
Oklart hur många utlänningarsom dödats i terrorattacken  BT Västra götaland
Bombay. Utlänningar fortfarande gisslan NK Norrbotten
Utlänningar är fortfarande gisslan  BT Västra götaland
Utlänningar storinvesterar i USA DI Ekonomi
Svennis ville ha utlänningar i landslaget Sportal Fotboll


Tänkte bara visa att många tidningar använder ordet utlänning, även de största DN, aftonbladet & expressen!
..och jag tror knappast dom ser det ordet som negativt! Jag tror dom använder det på samma sätt som jag!

..och nu är det slutdiskuterat för min del om det här.

//kloss

Kommentarer
Postat av: Marielle

Du verkar inte förstå skillnanden på detta och på det jag skrev tidigare. I alla dessa artiklar finns det ett sammanhang. Om jag till exempel berättar att jag hackade gurka och skar mig i fingret så att det blödde jättemycket är det väl helt obetydligt var gurkan kom ifrån? Det bidrar inte någonting till historien om gurkan var från ICA eller från Willys. Det är irrelevant information.

2009-03-02 @ 14:11:25
URL: http://marielle.blogg.se/
Postat av: Lilian

Hi hi, måste bara påpeka att om det t ex står "han är elitseriens bästa utlänning", så handlar det definitivt om att han är "på besök". I regel blir de ju inköpta en säsong eller två:oP

2009-03-02 @ 15:38:59
Postat av: Mathias

Tycker att jag borde ha förklarat var skillnaden ligger så att du borde förstått vid det här laget. Håller med Marielle.



Jag är nyfiken Johnna, vad tycker du om denna löpsedel?:



http://leijon.tv/blog/wp-content/mord.jpg



GREVE SKÖT NEGER MED JAKTGEVÄR (Aftonbladet 28 feb 1970)

2009-03-02 @ 16:00:11
Postat av: Lilian

"Oklart hur många utlänningar som dödats i terrorattacken" - om du går in och läser så ser du att det här är utomlands...



Jag kan fortsätta att lista de andra, men känner att det är onödigt. Om du läser artiklarna så ser du att de inte alls använder det på samma sätt som du gjorde.



Var glad att du har skrivit något som andra reagerar på, för hur det än är så är det nyttigt med diskussioner då det tvingar en att öppna ögonen och se något från någon annans synvinkel. Om man är villig att öppna upp kan det bara hjälpa till att göra en till en ännu bättre människa:o)



När jag flyttade ner till Göteborg fick jag omvärdera en hel del och exempelvis upptäcka att ordet "tattare" faktiskt hade en helt annan betydelse för andra och att jag använde det med en väldigt nedsättande sådan. Det är dock aldrig för sent för att lära om sig och man lär sig ngt nytt hela tiden- bara man lyssnar och reflekterar istället för att slå ifrån sig.



2009-03-02 @ 16:01:18
Postat av: Mathias

Sen så kan jag tycka rent spontant att det är ganska fegt att posta ett debattinlägg och sedan avsluta med "..och nu är det slutdiskuterat för min del om det här". Snacka om att ha skygglapparna på.

2009-03-02 @ 16:27:12
Postat av: kloss

anledningen till att jag skrev att det var slutdiskuterat var för att vi verkar ändå inte komma förstå varandra! Och jag har inte postat ett DEBATTINLÄGG utan ett BLOGGinlägg!

2009-03-02 @ 17:23:51
Postat av: Mathias

Som är en del av en debatt...

2009-03-02 @ 18:31:35
Postat av: Mathias

Men jag är ändå nyfiken på vad du tycker om löpsedeln.

2009-03-02 @ 18:32:32
Postat av: Anna

Men herregud!

Om ni stör er så mycket på vad "Kloss" skriver,Varför ens läsa hennes blogg?

2009-03-02 @ 20:55:37
Postat av: Anna

förresten skriver väl hon va fan hon vill i SIN blogg!

2009-03-02 @ 20:56:46
Postat av: Anna

"förresten skriver väl hon va fan hon vill i SIN blogg!"



Men herregud!

Har vi sagt något annat?



Har DU inget vettigt att skriva så skriv inte.

2009-03-03 @ 12:55:09
Postat av: Lilian Söderman

Till Anna:



Jag vet inte vem du är, men jag tycker att Johnna är en helgo´ tjej som är hur bra och duktig som helst, men jag tycker att hur bra man än tycker om en person så måste man kunna diskutera och få ge sin syn på ett ämne som man inte ser lika på. Eller? Du kanske är en sån person att du tror att man inte får säga sin åsikt om den är avvikande? Vänder du kappan efter vinden om det blir lite hett om öronen?

2009-03-03 @ 15:53:53
URL: http://lilianolofsson.blogspot.com/
Postat av: Mathias

Okej, jag fick hjärnsläpp av ngn anledning. Den tredje "Anna" var mitt inlägg. Så TILL Anna:



"förresten skriver väl hon va fan hon vill i SIN blogg!"



Men herregud!

Har vi sagt något annat?



Har DU inget vettigt att skriva så skriv inte.



Nu tror jag det blev rätt.

2009-03-03 @ 17:31:03
Postat av: Kjell "from hell"

Håller helt med föregående talare...

2009-03-03 @ 17:47:09
Postat av: Kjell "from hell"

elr nej.. det gör jag faktiskt inte :D

2009-03-03 @ 19:41:33
Postat av: Mathias

Kjell: Tack för ett givande inlägg :P

2009-03-04 @ 09:28:44
Postat av: Kjell "from hell"

Mathias: varsågod :)

2009-03-07 @ 00:41:03
URL: http://kjelltyckerochtanker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0