Tillfredställelse

Va ute och fiskade idag, första gången i år faktis och det var så kul.

..men efter en stund började jag och funderade vad som egentligen var så roligt med att pimpla, är det att få gräva i maggotburken och sen sätta fast de små fula djuren på en krok, eller att sitta med ett snöre ner i ett hål, eller att vänta på att fisken ska nappa, eller att dra upp en sprattlande sak genom ett hål, eller kanske det är att få kroka loss fisken från kroken, eller sitter själva tillfredställelsen i att få bryta av nacken på det här stackars lilla djuret !?

Jag vet helt seriöst inte, och kan inte svara på frågan! Men jag gillar allt som har med fiske att göra utan att veta varför...
och jag kände för första gången att det kanske är samma sak som jägare känner när de får sitta en hel dag ute i skogen och bara vänta på att få skjuta en älg!

Tillfredställelse mina vänner Tillfredställelse
    

Kommentarer
Postat av: Emmapemma

vilken fin blogg du gjort:) man blir nästan inspirerad att göra en själv;)

2008-03-16 @ 15:21:42
Postat av: malin

kul att du skaffat en blogg. trodde aldrig att jag skulle skaffa en heller.. men hoppsan. :D

2008-03-16 @ 19:10:14
URL: http://malings.blogg.se
Postat av: marie

bra bra bra kloss.. nu kan jag också läsa din blogg :)

2008-03-17 @ 15:28:00
URL: http://www.marie.tjejsajten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0