En ding ding värld

Igår kväll när ja skulle sova så fick jag upp en bild av ett ansikte när jag blundade. Ansiktets ögon sprutade vatten utåt och ur munnen kom en lång ål?!?!
Då kom jag och tänka på tidningen En ding ding värld, kom ni ihåg den?
En tidning som hade diverse helt sjuka påhittade grejjer och några sanna grejjer i som gavs ut på 80 & 90 talet.

Och när man själv va liten så var juh allt på bild sant, eftersom man kunde juh såklart inte fejka ett foto!?
Så där satt man och bläddrade igenom tidningen med spänning för att få se någonting läskigt, tex aliens vilket var en favorit. Men man ville inte se för läskiga saker, som folk med stora tumörer eller människor som hade fått någon alien sjukdom som gav svarta bölder över hela kroppen (vilket fortfarande har satt spår i min hjärna).
Exempel på rubriker i tidningen

  • Stenålderspojken vägrade äta upp sin spenat - svalt ihjäl
  • Chris gifte sig med sin gitarr
  • Oljeborren öppnade portarna till helvetet - släppte ut djävulen
  • Krokodilmannen finns
  • Hemligt foto bevisar den fientliga handlingen: Ryssarna sköt ner ett UFO - 1987
  • Dinosaurierna utrotade sig själva - med krocklekar
  • Columbus fick hjälp av utomjordingarnas karta
  • Reuben var en bråkstake - kniven genom huvudet botade honom
  • Draken flög 30 mil ut i rymden

Idag däremot skulle inte den här tidningen funka. Alla ungar idag vet juh att man kan ändra och fixa allt i datorn.
Men på våran tid ;) så var inte sånt möjligt, och datorer existerade knappt vilket betyder att allt måste juh ha vare sant!?!

//kloss


Kommentarer
Postat av: E.S.

Jag kom ihåg dom knasiga tidningarna. Mycket hemska saker som har fastnat på hjärnan! Man blev ju rädd.

2008-12-17 @ 15:57:47
Postat av: malin

nostalgi! tyckte alltid den tidningen var väldigt spännande att läsa :)

2008-12-19 @ 09:46:45
URL: http://malings.blogg.se/
Postat av: Madde

Jag älskade en ding ding värld! Men jag fick inga egna tidningar så jag brukade smyga hem till grannen och läsa hans tidningar :P

2008-12-23 @ 12:30:49
URL: http://maddeborg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0