Nationaldagen

DU GAMLA DU FRIA DU FJÄLLHÖGA NOOOORD....
nationaldagen i korthet

11.40 väckte emma
12.00 befann vi oss nere på hembygdsgårde för att lyssna på folk som spela å sjöng å dansa, blandannat emmas mami & lars
13.10 fika på cafe tomten, renklämma -yummi-
14.00 påväg hem till emma i spöregnet
15.10 kom på att vi skulle fara å fiska
15.45 framme i hdal för ombyte till fiskeoutfit
16.20 framme i båten i tannsjön

http://kloss.bilddagboken.se

Sen kommer vi till det roliga
Lång text, men ack så rolig
Först fick jag 5st aborrar & emma 2st.
Sen åkte vi in till en liten vik typ där vi såg att det vakade och kastade lite där
Och PLÖTSLIGT får jag stor napp...vevar som en tok, men den vill inte komma nära båten ens så vi kan se om det är en öring eller gädda.
Jag får panik och tror att den ska lossna från kroken innan jag fått veta, så jag skriker hysteriskt till emma att kolla vad det är eftersom jag blir bländad av solen från mitt håll! Tillsut kommer den när båten och det är en mördargädda, stor som en krokodil!
Då inser vi att den enda håv vi har är en liten fjärilshåv för barn, hur ska de här gå!?
jaja men om hon tar gäddans bakända i håven så kanske  jag kan lyfta den med spöet på andra sidan! Men när vi inser att det bara är stjärtfenan som får plats i håven måste vi komma på nåt nytt!
Jag måste ta upp den med händerna, något annat val finns inte om vi verkligen vill ha upp den! Så emma her helt plötsligt upp spöet och hela gäddkäften sticker upp ur vattnet som en hajkäft! Jag tar snabbt tag i mördargäddan å slänger den i båten, vilket skapar tjejskrik av högsta graden!
Så där sitter jag på golvet i båten och trycker ner gäddan och skrattar så jag inte kan andas och skriker till emma att hon måste döda den. Då tar hon tar i paddeln och tänker spetsa ihjäl den typ, vilket jag inser inte kommer funka! Så tillslut tar hon tag i båttanken och smackar i huvet på gäddan 3 gånger. Pjuhh DÖD

sen måste jag juh lägga till att emma är fruktansvärt rädd för fiskar, och inte ens dödade sina egna aborrar och att den har gjort xxx antal dödsryckningar sen den dog

3,6kg blev vikten enligt en vanlig badrumsvåg

Ne vet ni vad, det var mycket längesen jag hade så kul :)

//kloss


Kommentarer
Postat av: EmmaPemmaS

Hysteriskt roligt. Måste göras om snarast!

2009-06-07 @ 00:07:17
Postat av: Marie

hahaha, det lät kul :D jag kan se det framför mig :D

2009-06-07 @ 09:07:44
URL: http://enrandigtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0